علایق من

۸ مطلب در بهمن ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

همه ما از به عنوان موجودی اجتماعی از همان بدو تولد در حال برقراری ارتباط به اطرافیانمان هستیم. فقط سطح کیفی این ارتباط در سنین مختلف فرق می کند. همه ما می دانیم که در قرن جدید انسان هایی موفق خواهند شد که توانایی برقراری ارتباط اثربخش را به خوبی داشته باشند و در روابط کاری، خانوادگی، دوستانه و... بتوانند به خوبی از آن استفاده کنند. کلمه ارتباط موثر را بارها شنیده ایم؛ اما به چه ارتباطی اثربخش می گویند و چه پارامترهایی دارد؟

تعریف ارتباط موثر

ارتباطی که در آن هر دو طرف به خوبی طرف مقابل را درک می کنند. پیش نیاز درک کردن در هر رابطه ای استفاده از ابزارهایی مانند گوش دادن فعال، بازخورد دادن، همدلی کردن و... است که به عنوان مهارت های پایه ای در کوچینگ شناخته می شود.

راهکارهایی برای برقراری ارتباط موثر

در اینجا می خواهیم روشهایی را بگوییم که کاملا کاربردی بوده و شما با به کارگیری آن ها می توانید ارتباط هایتان را اثربخش کنید.

فعالانه گوش دهید

انسان کانالهای ورودی زیادی برای درک مطلب دارد. یکی از بهترین و مهم ترین این کانال ها گوش دادن است که البته با شنیدن تفاوت زیادی دارد. در گوش دادن فعال ما علاوه بر شنیدن صحبت های طرف مقابل باید به احساس او هم توجه کرده و آن را درک کنیم.

خودمدیریتی داشته باشید

برای هر انسانی ممکن است پیش بیاید که احساساتش تحت تاثیر شرایط قرار گیرد؛ به عبارتی احساسات طبیعی انسان مانند عصبانیت، ناامیدی، ترس، شادی و... کاملا طبیعی هستند. اما کسی می تواند با دیگران ارتباط موثر برقرار کند که توانایی کنترل و مدیریت احساساتش را در شرایط گوناگون داشته باشد.

با طرف مقابل هم فرکانس شوید

فرض کنید دوست شما داستانی را با هیجان زیاد برای شما تعریف می کند. اگر می خواهید با او ارتباطی موثر برقرار کنید، باید با او هم سیگنال شوید. در اینجا هم سیگنالی با او می تواند نشان دادن احساستان راجع به موضوع با هیجان زیاد باشد.

زبان بدن را یاد بگیرید

یادگیری و درک انتقال پیام طرف مقابل با استفاده از روش های غیر کلامی بسیار ضروری است؛ زیرا بسیاری از انسان ها به جای صحبت کردن از زبان بدن خود برای انتقال پیام خود استفاده می کنند. فردی که توانایی برقراری ارتباط بهینه با دیگران را دارد، به خوبی این پیام های غیرکلامی را درک می کند.

  • کوچینگ کسب و کار
  • ۰
  • ۰

پیش از تعریف مدیریت راهبردی باید با راهبرد یا استراتژی آشنا شویم. فرض کنید شما در زندگی شخصی یا کسب و کاری تان هدفی را انتخاب کرده اید. راهبرد یا استراتژی مسیری است که شما را آن هدف می رساند. قطعا برای رسیدن به هر هدفی ملزم به داشتن برنامه ریزی هستیم و این برنامه ریزی همان برنامه ریزی راهبردی یا استراتژیک است که در دل مدیریت استراتژیک یا مدیریت راهبردی اتفاق می افتد. در مدیریت راهبردی ما همیشه در حال رصد کردن این هستیم که آیا برنامه استراتژیک، ما را به هدفمان می رساند یا خیر. در این مسیر ما همیشه باید به موانع داخلی (ضعف ها) و خارجی (تهدیدها) و همچنین قوت های داخل سازمان و فرصتهای خارجی توجه ویژه داشته باشیم تا در صورتی که در اجرای استراتژی ما اشکالی وجود داشت، با تغییر استراتژی بتوانیم به هدف برسیم.

اما سطوح استراتژی در مدیریت یا سطوح مدیریت استراتژیک  به سه بخش تقسیم می شود.

  1. سطح corporate یا کل:  استراتژی هایی که در این سطح تدوین می شوند، با هدف هدایت کل سازمان و استفاده بهینه از منابع هستند. مدیرانی که در این سطح هستند، درک عمیقی از کل هولدینگ دارند.
  2. سطح business یا تجاری: در هولدینگ هایی که شامل چند سازمان هستند، استراتژی های تجاری برای هرکدام از این سازمان ها تدوین می شوند.
  3. سطح وظیفه ای یا functional: پایین ترین سطح مدیریت استراتژیک در سازمان است و مربوط به مدیرانی می شود که در یک زمینه تخصص زیادی دارند؛ مثل امور فروش یا بازاریابی یا مالی و...
  • کوچینگ کسب و کار
  • ۰
  • ۰

اگر فروشنده یک سازمان هستید یا صاحب یک کسب و کار که تمام مسئولیت آن به  عهده شماست، احتمالا دغدغه فروش کالا یا محصولتان را دارید. در اینجا می خواهیم به شما نکاتی را بگوییم که به فروش بیشتر شما کمک می کند.

  • به نیاز مشتری پاسخ دهید

هر انسانی که تصمیم به خرید کالا یا محصولی می گیرد، درواقع به دنبال یافتن پاسخی برای یک نیازش است. بسیار مهم است که نیاز مشتری را دریافته و در معرفی محصولتان به جنبه هایی اشاره کنید که محصول شما مرتفع کننده آن است.

  • آموزش ببینید

همیشه افرادی هستند که می توان از تجربه آنها استفاده و از دوباره کاری پرهیز کرد. شرکت در دوره آموزش فروش به شما این امکان را جدی بگیرید؛ زیرا میسر یادگیری شما را کوتاه می کند و راه های خطای شما را کاهش می دهد.

  • مشتری خود را بشناسید تا بتوانید راحت تر مشکلش را حل کنید

یکی از کلیدی و پایه ای ترین کارها در فروش شناخت پرسنای مخاطب است؛ زیرا این شناخت به شما کمک می کند با دغدغه ها و ترس ها و آرزوهای مشتری تان آشنا شوید و برای رفع آن تلاش کنید. البته خوب است بدانید که گاهی این مشکلات شفاف هستند و گاهی ناواضح. در هر صورت شما به عنوان یک فروشنده باید بتوانید مشکلات مخاطبتان را کشف کنید.

  • مزیت رقابتی به دست آورید

در حال حاضر با وجود بازار پررقابت امروز در بسیاری از صنایع داشتنِ مزیت رقابتی یک ضرورت محسوب می شود. اسنپ را در نظر بیاورید. دسترسی اینترنتی به تاکسی و ثبت سفارش مزیتی بود که باعث شد بتواند گوی رقابت را از دیگر رقبایش بدزدد.

  • فعالیت آنلاین و توجه به شبکه های اجتماعی و بازاریابی در آن ها را دست کم نگیرید

برخلاف گذشته که فقط امکان فروش حضوری و ارائه محصول به مشتریان و متقاضیان وجود داشت، امروزه به لطف شبکه های اجتماعی که رایگان هم هستند، می توانید بازار خود را گسترش دهید.

  • تبلیغات تبلیغات تبلیغات

تبلیغات بستری گسترده و عالی برای معرفی خدمات و محصولاتتان به مشتریانتان است. با استفاده از تبلیغات می توانید ذهن مخاطب را آماده کنید تا راحت تر اقدام به خرید کند

  • مذاکره برای فروش را جدی بگیرید

مذاکره فروش فرایندی است که در آن شما سعی در فروش کالا یا خدماتتان دارد؛ به صورتی که هم شما و هم خریدار سود می کنید. بهترین راه برای تقویت مذاکره فروش این است که تمرین و ممارست را جدی بگیرید و از تجربیاتتان در مذاکرات فروش قبلی بهترین استفاده را ببرید.

 

 

  • کوچینگ کسب و کار
  • ۰
  • ۰

یک دوره آنلاین آموزش لغات آیلتس باید مهارت‌های مختلف زبانی مربوط به کلمات، گرامر و کاربرد آن‌ها را با تمرین و تکرار آموزش دهد. در این دوره روی مباحث مختلفی کار خواهد شد تا شما برای کسب نمره حداکثری آماده شوید. مهمترین مهارت‌هایی که باید آموزش داده شود عبارت است از:

  • پرداختن به گسترش دایره لغات غنی

این مهارت در طول زمان افزایش پیدا می‌کند؛ اما می‌توان با راهکارهایی مثل خواندن و انجام دستور العمل‌های خاص سرعت یادگیری را افزایش داد. در این دوره آموزشی یاد می‌گیرید چطور دایره واژگان و کلمات خود را گسترش دهید. تمرکز کل دوره هم روی آزمون آیلتس است؛ به این ترتیب با اصطلاحات و لغاتی آشنا می‌شوید که در طول آزمون عملا به کار شما خواهد آمد.

  • شناخت تلاقی لغات انگلیسی و گرامر

لغات انگلیسی در جاهای مختلفی با گرامر تلاقی پیدا می‌کنند؛ شناخت شما از این پیوندها به درک بهتر جمله و یافتن پاسخ صحیح سوالات کمک زیادی می‌کند. در دوره Vocabulary شما با ارتباط بین گرامر و لغات آشنا می‌شوید

  • پرداختن به نقش تلفظ و لهجه در یادگیری لغات

در بخش شنیدن (Listening) و مکالمه (Speaking) تلفظ و لهجه بسیار مهم است؛ همچنین این مهارت در یادگیری لغات هم تاثیر بسیاری دارد. در دوره یادگیری لغات آیلتس (vocabulary IELTS) یاد می‌گیرید از علاوه بر تسلط بر تلفظ لغات آیلتس دانش لغات خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

تمرین و تکرار لغات آیلتس کلید موفقیت در این بخش است که به صورت سازمان یافته و منظم در این دوره به آن پرداخته می‌شود. در دوره‌های آموزشی موجود همه چیز به صورت مکتوب آموزش و کمتر به تلفظ و لهجه پرداخته می‌شود. این دو مهارت مستقیما به درک مطلب مرتبط است

https://tatschool.ir/product/ielts-vocabulary/

  • کوچینگ کسب و کار
  • ۰
  • ۰

 

لیسنینگ یکی از مهارت‌های پایه زبان انگلیسی است که تسلط به آن در کسب نمره بالا در چهار سرفصل اصلی آزمون آیلتس (IELTS exam) کمک می‌کند. اغلب داوطلبان آزمون‌های زبان بر این باور هستند که با وجود ضعیف بودن در نگارش و صحبت کردن (Speaking) به انگلیسی در شنیدن قوی هستند؛ اما در عمل مشاهده می‌شود در آزمون‌های آیلتس Ielts از این بخش نمره قابل قبولی نمی‌گیرند.

در کلاس لیسنینگ آیلتس باید مهارت‌های اصلی شنیداری برای شرکت کنندگان تدریس شود. در عین حال فرد باید با یادگیری تکنیک‌های شرکت در امتحان به نحوی آماده شود که بتواند با اعتماد به نفس کامل به سوالات این بخش پاسخ دهد.

شرکت در کلاس آموزش لیسنینگ آیلتس به شما کمک می کند تا نمره بالایی در بخش لیسنینگ آزمون آیلتس بگیرید.

  • توانایی Collocation کردن کلمات

توانایی شناسایی زنجیره‌ای یا خوشه‌ای از کلمات که با یکدیگر ارتباط دارند (Collocation) نامیده می‌شود. تمرکز روی تک تک کلمات هنگام شنیدن فایل صوتی کار ساده‌ای نیست؛ اما وقتی فرد مهارت خوشه بندی آن‌ها را داشته باشد به راحتی می‌تواند مفهوم کلی متن را درک کند و به سوالات پاسخ دهد.

  • توانایی دنبال کردن بحث

فرد باید یاد بگیرد در دیالوگ‌های بین دو نفر و حتی بحث‌های گروهی مکالمه را دنبال کند و حتی اگر معنی برخی کلمات را نمی‌داند، هدف کل گفتگو را متوجه شده و بتواند اظهار نظر کند. درک نظرات، دیدگاه‌ها، نگرش و هدف گوینده از دیگر مهارت‌هایی است که در دوره لیسنینگ آیلتس الزامی است به افراد آموزش داده شود.

  • تواناییِ شناسایی اطلاعات خاص

هدف آزمون لیسنینگ این است که فرد قادر باشد برای یافت پاسخ سوال‌ها اطلاعات خاصی را از کل گفتگو شناسایی کند

 

https://tatschool.ir/product/listening-ielts/

 

  • کوچینگ کسب و کار
  • ۰
  • ۰

برای تعریف رفتار سازمانی باید ابتدا تعریف واژه «رفتار» و «سازمان» را باهم مرور کنیم. به‌طورکلی رفتار (Behavior) پاسخی است مشاهده‌شدنی از یک ارگانیسم (موجود زنده) به یک محرک بیرونی؛ از طرفی سازمان (Organization) جمعی از افراد با ساختار و مرزهای مشخص هستند که برای دستیابی به اهدافی تعیین‌شده تلاش می‌کنند.

باتوجه‌به تعاریف واژگان رفتار و سازمان، رفتار سازمانی (Organizational Behaviorمجموعه رفتارهای انسانی در سطح فردی یا گروهی است که در یک سازمان رخ می‌دهد. علم Ob کلیه اقدامات و نگرش‌های افراد را در سازمان مطالعه و بررسی می‌کند.

بیایید با یک مثال رفتار سازمانی و مدیریت رفتار سازمانی را بهتر شرح دهیم. فرض کنید مدیری تصمیم می‌گیرد ساعت شروع به کار را از ۹ به ۷ تغییر دهد. رفتار سازمانی، رفتار کارکنان در قبال این تصمیم مدیریتی است.

به‌عنوان یک مثال دیگر فرض کنید مدیری تصمیم می‌گیرد نیروی جدیدی را به سازمانش اضافه کند. رفتار دیگر پرسنل در برابر استخدام نیروی جدید همان رفتار سازمانی است که می‌تواند شامل حسادت، خوشحالی، ناراحتی یا… باشد.

Organizational Behavior از علوم میان‌رشته‌ای است و با رشته‌هایی مثل انسان‌شناسی، جامعه‌شناسی، مردم‌شناسی، روان‌شناسی، اقتصاد و علوم سیاسی ارتباط داشته و متغیرهایی مانند رضایت شغلی، عملکرد، مسائل عاطفی کارکنان و… را نیز در بر می‌گیرد.

کاربرد رفتار سازمانی در سازمانها

بررسی و تحلیل رفتار پرسنل در محل کار موجب خلق یک فضای کاری می‌شود که در آن همه بتوانند از حداکثر ظرفیت‌هایشان استفاده کنند. در چنین محیطی تفاوت‌ها و شباهت‌ها به‌عنوان اهرم‌هایی برای کسب مزیت راهبردی به کار گرفته و توانایی افراد با پیشینه‌های متفاوت برای باهم کار کردن ارزش تلقی شده و تقویت می‌شود.

OBM به شما کمک می‌کند تا ساختاری کاملاً مشخص را برای سازمان خودتان ترسیم کنید؛ ساختاری که درآن هریک از اعضا دقیقاً می‌دانند چه وظایف و اختیاراتی دارند. این ساختار موجب می‌شود پرسنل بتوانند استقلال عمل داشته باشند و در موقعیت‌های مختلف، خلاقیت و ابتکار عمل به خرج دهند؛ درنتیجه استفاده از رفتار سازمانی به افزایش خلاقیت و نوآوری در سازمان کمک خواهد کرد.

کسب دانش مطالعه رفتار افراد در سازمان به مدیر کمک می‌کند تا استعدادها، توانایی‌ها، انگیزه‌ها و نگرانی‌های هرکدام از اعضای سازمان خودش را به‌خوبی بشناسد. مدیر به کمک این شناخت می‌تواند مسیر برآورده شدن نیازها و توقعات کارمندانش را در مسیر اهداف سازمان قرار دهد و به این روش به افراد انگیزه بخشیده و بهره‌وری نیروی انسانی سازمان را افزایش دهد؛ به‌عبارتی دانش تحلیل رفتار انسان‌ها در محیط کار به مدیر کمک می‌کند تا به رهبر سازمان خودش تبدیل بشود.

منبع:

https://modirban.com/what-is-obm/

  • کوچینگ کسب و کار
  • ۰
  • ۰

کوچینگ چیست

برای همه ما بسیار پیش آمده است که با چالش ها و درگیری های ذهنی زیادی مواجه بوده ایم و به دنبال کسی می گشتیم تا به ما در حل مشکلاتمان کمک کند. گاهی به مشاور مراجع کرده ایم و گاهی به دنبال آموزش و کسب اطلاعات لازم برای چالش مدنظرمان رفته ایم؛ اما به جوابی نرسیده ایم. در این مطلب می خواهیم درباره کوچینگ با شما صحبت کنیم که بسیار در قرن جدید موردتوجه انسان ها قرار گرفته است و بهترین راه برای حل مسائل به حساب می آید. آیا می دانید کوچینگ چیست و تا به حال اسم آن به گوش شما خورده است؟ با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با coaching آشنا کنیم.

کوچینگ یک فرایند ارتباطی هدفمند است که در قالب گفتگو و مکالمه پیش می رود و کوچ تلاش می کند زمینۀ یادگیریِ و رشد فردی یا حتی تحول فردی مراجع (کوچی) را از طریق کشف استعدادها و مهارت‌‌های کلیدیِ او فراهم می‌کند. در این فرایند که معمولا دوطرفه است، کوچ با استفاده از مهارت های کلیدی و موردنیاز یک کوچ حرفه ای سعی میکند تا مراجع خود را به خودآگاهی برساند و از دل این خودآگاهی راه حل مساله مراجع به کمک او بیرون کشیده می شود. یکی از اتفاقات قشنگی که در کوچینگ رخ می دهد، کشف پتانسیل ها و نقاط قوت مراجع است؛ زیرا در کوچینگ تفکر مثبت ودیدن نقاط قوت بسیار اهمیت دارد و تبعات عالی این نگاه مثبت، تقویت اعتماد به نفس و عزت نفس مراجع است. این موضوع باعث شده است که بعضی به اشتباه کوچینگ را زیرشاخه روانشناسی مثبت گرا بدانند. در فرایند کوچینگ به هیچ وجه کوچ راهکاری به مراجع ارائه نمی دهد و این کلید طلایی موفقیت از طریق شرکت در جلسات کوچینگ است. مهارت هایی که یک مربی یا کوچ باید به آن مسلط باشد، مهارت های توسعه فردی و میان فردی است که زمینه ساز ارتباط موثر با مراجع می باشد.

در فرایند coaching اصلا نیازی نیست که کوچ از راه حل مساله مراجع آگاه باشد؛ زیرا قرار است خود مراجع (کوچی) در طی این جلسات با فعال شدن مهارت های خلاقیت، برنامه ریزی، حل مساله و... راه حل مساله اش را پیدا کند.

این راه حل چون درونی است، ضمانت اجرایی بالایی دارد و اثربخشی بسیار بیشتری از راه حل هایی دارد که مشاور ارائه می دهد. در ابتدای این مطلب به این اشاره کردیم که یک کوچ باید مهارت های کوچینگ را داشته باشد. بعضی از این مهارت ها عبارتند از: گوش دادن فعال و همراه با توجه، پرسیدن سوالات موثر و کلیدی، بازخورددادن به مراجع در هنگامی که درباره موضوعی صحبت می کند، همدلی کردن با مراجع  در جاهایی که به همدلی نیاز دارد و... .

  •  
  • کوچینگ کسب و کار
  • ۰
  • ۰

 حذف عادت‌های غلط Reading

    بسیاری افراد در دوره‌های ترمیک زبان انگلیسی عادت‌های غلط ریدینگ زیادی پیدا کردند که سرعت یادگیری آن‌ها را کاهش داده و مانع موفقیت در آزمون Reading می‌شود. یک دوره حرفه ای باید این عادت‌های غلط را حذف کرده و به شرکت کنندگان تکنیک‌هایی ساده سازی ریدینگ را در آیلتس آموزش دهد.

    • آموزش و افزایش توانایی شناسایی  (Collocation)

    توانایی شناسایی زنجیره‌ای یا خوشه‌ای از کلمات مرتبط با یکدیگر را در زبان انگلیسی Collocation می‌گویند. توانایی شناسایی همایندها در Reading بسیار به کار می‌آید و سرعت عمل فرد را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. بررسی کلمه به کلمه عبارت‌ها کار دشواری است و یافتن پاسخ همه سوال‌ها را غیر ممکن می‌کند. افرادی که توانایی شناسایی همایندها را در زبان انگلیسی دارند، خیلی سریع‌تر از دیگران موفق می‌شوند پاسخ صحیح را پیدا کنند.

    • مدیریت زمان

    خواندن سه متن تخصصی یا عمومی در یک ساعت و پاسخ به سوال‌های متنوع کار ساده‌ای نیست. Time Management مهارتی اساسی است که در این سکشن به کمک شرکت کننده آزمون می‌آید تا بدون استرس پاسخ صحیح سوالات را پیدا کند و در وقت تعیین شده به همگی پاسخ دهد.

    • آشنایی با انواع سوالات و نحوه پاسخ دادن به آن‌ها

    تنوع اشکال سوالات Reading آیلتس بسیار زیاد است. سوال‌های درست و غلط، پاسخ کوتاه، تکمیل جمله، جمع بندی، فلو چارت و…؛ به طور کلی ۱۸ نوع پرسش در این آزمون مورد استفاده قرار می‌گیرد که داوطلب باید با آن‌ها آشنا شده و شیوه صحیح جواب دادن به هر یک را بیاموزد

    https://tatschool.ir/product/ielts-reading/

    • کوچینگ کسب و کار